środa, 24 czerwca 2015

Budżet obywatelski – jestem na TAK!

Niestety w nawale zajęć umknął mi termin zgłaszania projektów do budżetu obywatelskiego w tym roku. Chciałabym kiedyś przejść taką formalną weryfikację dla własnego pomysłu. Myślę, że koncepcji na zagospodarowanie przestrzeni nigdy nie brakuje, bo zawsze może ona lepiej służyć mieszkańcom.  

W tym tygodniu już głosowanie (ja już zagłosowałam). Cieszy mnie fakt, że w stosunku do ubiegłego roku pojawiły się ciekawsze i bardziej przemyślane propozycje. Nie ma już projektów typu remont chodnika na ulicy „x”, czy zabawa integracyjna dla mieszkańców osiedla „y”. Więcej jest projektów dot. zagospodarowania przestrzeni, komunikacji rowerowej, czy aktywnego spędzania czasu na powietrzu. Mam nadzieję, że jakość zgłoszonych pomysłów wpłynie na większą frekwencję. Głosować można stacjonarnie (w wyznaczonych punktach) lub przez internet (ja oczywiście głosowałam przez internet) – uważam, że to bardzo dobry pomysł, by glosowanie odbywało się w różnych formach.

Mam nadzieję że fakt, że częściowo już  zrealizowane zostały projekty, które wygrały w głosowaniu na budżet obywatelski w ubiegłym roku  podziała motywująco i ludzie uwierzą, że jednak coś można w ten sposób zdziałać. Zamiast narzekać trzeba korzystać z okazji by wprowadzać choć małe zmiany. Miło jest mieszkać w dobrze zagospodarzonej okolicy z parkami, placami zabaw i ścieżkami rowerowymi. A to co chcemy zmienić w najbliższej okolicy często nie jest widoczne z "ratusza", sami musi więc zadbać o nasze własne „podwórko”.

Glosowanie internetowe dla budżetu obywatelskiego w Krakowie źródło


Ja jestem na TAK dla budżetu obywatelskiego i liczę na to, że z roku na rok projekty będą coraz ciekawsze a zaangażowanie ludzi w głosowanie coraz większe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz