środa, 17 czerwca 2015

Budowa mini tarasu w mini ogrodzie

Taras to może zbyt duże słowo jak na tak małą powierzchnię, jaką zajmuje ale z racji, że jest osadzony na ziemi inna nazwa nie przechodzi mi do głowy.


Jestem fanką filmików muratora dotyczących realizowanych zmian w ogrodzie (przez Pana Dominika znanego z programu "Usterka"). Bardzo podobają mi się wprowadzane zmiany i to że częściowo można je zrobić samemu nie ponosząc dużych nakładów. Tak więc po obejrzeniu m.in. filmu http://muratordom.pl/ogrod/ zapragnęłam mieć choćby kawałek takiego drewnianego tarasu. Usunęliśmy więc składzik rzeczy różnych (zwłaszcza tych poremontowych) i przystąpiliśmy do działania.


Zakupiliśmy deski o długości 500 cm, surowy modrzew. Dostawca oczywiście znaleziony w sieci, niestety w marketach budowlanych max długość desek tarasowych to 250 cm. Deski postanowiliśmy zabezpieczyć tak by ich naturalny kolor był widoczny. Modrzew ma bardzo ciekawą, zróżnicowaną kolorystykę i uważam, że nie warto jej zmieniać.
Budując taras nie do końca postępowaliśmy zgodnie z filmem. Po wyrównaniu terenu rozmieściliśmy zabezpieczone folią kawałki solidnych belek  stropowych, które maiły pełnić rolę legarów. Na to rozłożyliśmy agrowłókninę, która zabezpieczyć ma taras przed wyrastającymi chwastami. Sąsiednie legary wypoziomowaliśmy względem siebie. A na koniec do nich przymocowaliśmy zakupione deski. Deski montowaliśmy z dystansem za pomocą wkrętów, tak jak pokazane jest to na filmie. I voilà. 
Drewniany mini taras

 

Nasz mini taras jest zadaszony więc nie wysypaliśmy miedzy legary żwirku, który ma głównie pomagać w odprowadzaniu wody. 
Przy okazji poszukiwania materiałów na budowę tarasu, spojrzałam w sklepie na meble ogrodowe. Ceny przyprawiły mnie o zawrót głowy – niektóre zestawy były droższe od zestawów mebli do jadalni! Piękne ale uważam, że stanowczo za drogie jak na to, że używamy ich góra przez kilka miesięcy w roku. 
Na nasz taras jest tak mały, że nie zmieściłby się na nim żaden komplet ogrodowy - przynajmniej więc nie miałam dylematów. Zamiast mebli zakupiliśmy prostą ale funkcjonalną ławeczkę, ale o niej napiszę następnym razem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz