niedziela, 17 maja 2015

Metamorfoza: cegła zamiast boazerii, gres zamiast terakoty i lastriko

Moja podłoga już gotowa. Przez te klika dni użytkowania mogę powiedzieć, że gres spełnia moje oczekiwania (przynajmniej na razie). Wcześniej na podłodze było lastriko i terakota - pierwsze niezniszczalne ale dla brzydkie, drugie okazało się niewystarczająco trwałe. Mam nadzieję, że gres zgodnie z zapewnieniami okaże się trwalszym materiałem niż terakota. O wyborze płytek gresowych na podłogę pisałam już wcześniej "Gres jak drewno", więc teraz tylko zamieszczam zdjęcie jak podłoga wygląda finalnie.





Gres z fugą w kolorze czekolada




W ramach remontu, liftingowi zostały poddane również ściany. Zerwano z nich boazerię - hit lat 80 i w nieco innym układzie położono cegłę. Boazeria pamiętająca czasy PRL-u (podobnie jak zerwane lastriko) nie nadawała się już przemalowania - zbyt dużo pracy trzeba by było w nią włożyć by uzyskać pozytywny efekt. Bez żalu więc się rozstaliśmy. W zamian położyliśmy płytki imitujące cegłę w jasnym kolorze, LOFT BRICK zakupione w Leroy Merlin, tak wyglądały na ekspozycji



Cegła LOFT Brick na ekspozycji w LM


Od początku byłam zdecydowana na te płytki, bo uważam że świetnie imitują cegłę, mają nieregularną powierzchnię oraz kolor. Ten kolor cegły producent  nazwał Sahara, określiłabym go jako szaro-beżowo-biały. Moim zdaniem takie odcienie dają dobrą bazę do urządzenia całego wnętrza. Jasny kolor rozjaśnił pomieszczenie, które przez ciemną boazerię wyglądało wręcz przygnębiająco.

Cegła została położona na dwóch ścinach, które znajdują się vis-à-vis i zajmuje ich środkową część. Boczne fragmenty ścian są pomalowane na razie na biało, docelowo myślę o kolorze szarym lub jasnym beżu. Zaskakujące było dla mnie, jak wiele fugi trzeba użyć przy takich płytkach. Faktem jest, że odległości pomiędzy cegiełkami są zdecydowanie większe niż w przypadku tradycyjnej glazury. Jeśli myślisz o ceglanej ścianie wkalkuluj zakup dużej ilości fugi  (u mnie 4 x 5 kg). Pamiętaj też że cegiełki trzeba zaimpregnować. 

A efekt jest taki:

Cegła LOFT Brick na mojej ścianie

3 komentarze:

  1. bardzo ładne cegły .ściana wygląda extra

    OdpowiedzUsuń
  2. W jaki sposób była położona fuga super to wygląda

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń