czwartek, 14 maja 2015

Drzwi przesuwne sosnowe - dobra altenatywa


Klika lat temu próbowałam znaleźć na rynku drzwi sosnowe przesuwne - wtedy mi się nie udało ale teraz już tak. Producenci tego typu drzwi powoli zaczęli wprowadzać do swojej oferty systemy naścienne jak również kasetowe. W systemie naściennym drzwi przesuwają się po szynie na ścianę (drzwi są po otwarciu widoczne), a w systemie kasetowym drzwi chowają się w kasetę obudowaną regipsem (drzwi chowają się w ścianie).

Teraz można kupić wiele modeli drzwi sosnowych w opcji drzwi przesuwnych. Mam jednak wrażenie, że wśród producentów drzwi drewnianych póki co nie ma dużej podaży takich systemów. Moim zdaniem wynika to z braku odpowiedniej promocji i braku powszechnej świadomości kupujących. Szukając drzwi przesuwnych nigdzie nie spotkałam ekspozycji drzwi przesuwnych sosnowych a wielu sprzedających nawet nie potrafiło mi udzielić rzetelnej informacji w tym temacie. Dotarłam więc do producentów. Drzwi można zamówić bezpośrednio u nich lub u wskazanych przez nich dystrybutorów. Nie można ich kupić "od ręki" trzeba poczekać ok 3 tygodni -  z tego więc wnioskuję, że drzwi przesuwne nie są masowo produkowane tak jak drzwi tradycyjne. Pisałam już wcześniej o zamieszaniu z brakującymi elementami w moim systemie przesuwnym - ciągle brak ościeżnicy stanowiącej element wykończeniowy kasety (producent obiecał dosłać ją w tym tygodniu - a jutro już piątek- czy się uda?) - sytuacja ta moim zdaniem też wskazuje na to, że nie jest to produkt popularny wśród kupujących.


Montaż kasety do drzwi przesuwnych

Montaż drzwi w kasecie do systemu przesuwnego

Zabudowa kasety do systemu przesuwnego

Drzwi przesuwne sosnowe jeszcze bez ościeżnicy




Same drzwi od modelu tradycyjnego wizualnie różnią się tylko klamką i zamkiem - które muszą być dostosowane do chowania się w kasecie systemu przesuwnego. Nie ma niestety dużego wyboru w tym zakresie - widziałam może 2-3 modele, które bardzo do siebie są podobne. Drzwi przesuwne mogą być zamykane na klucz, który również jest nietypowy, nazwałabym go "złamanym". Same drzwi mogą być pełne lub przeszklone, według naszych upodobań  a fakt, że możemy je pomalować na kolor jak tylko chcemy daje ogromne możliwości ich aranżacji.

By nie było zbyt idealnie drzwi przesuwne są droższe od tradycyjnych, dochodzi koszt kasety. Ich wadą jest też brak "szczelności". Ze względu na mechanizm jezdny na dole i u góry drzwi powstaje luka. Sama zastanawiałam się czy można by je uszczelnić np od góry przez nieco niżej zamontowane opaski drzwiowe (elementy do wykańczania tradycyjnych drzwi) a od dołu przez podklejenie do drzwi szczotki uszczelniającej. Póki co nie zajmuję się jednak tym tematem i czekam na moje ościeżnice. Jak całość będzie gotowa może nie będzie to potrzebne.  

2 komentarze:

  1. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie jak dla mnie drzwi przesuwne to bardzo fajna sprawa i także takie rozwiązania w moich szafach posiadam. Muszę przyznać, że także niedawno czytałam na stronie https://expodom.pl/jak-zaprojektowac-drzwi-przesuwne-do-szafy/ w jaki sposób można samodzielnie zaprojektować drzwi przesuwne do naszych szaf.

    OdpowiedzUsuń